Posted on

Welkom

Hallo, welkom op mijn blog over de ‘nieuwe’ 3D-technologie die steeds vaker voorkomt in een laptop.
Ben je van plan een dergelijke laptop aan te schaffen?
Heb je zelf al ervaring met zo’n laptop en wil je hier je positieve en/of negatieve commentaar achterlaten?

Alle informatie/reactie is welkom.

About vanheckekoen

Student at KHBO (Belgium) Academical Bachlor, Industrial Engineer - Year One -

8 responses to “Welkom

  1. Waarvoor word deze 3D-technologie voornamelijk gebruikt? Bij de ontwikkeling van games, vrije tijdsactiviteiten, films, zakelijke dingen zoals het ontwerpen van huizen etc. ?

    • Beste,

      Ik heb wat opzoekwerk gedaan en 3D bestond natuurlijk als eerste in de cinema (al vroeger dan je zelf zou denken).

      ‘De eerste anaglyph film werd geproduceerd in 1915 en in 1922 werd de eerste 3D-film aan het publiek vertoond, namelijk de film The Power of Love. In 1935 werd de eerste 3D-kleurenfilm geproduceerd’ -http://3dtelevisie.info/3d-geschiedenis-

      Daarnaast wordt er nu voornamelijk gewerkt aan TV’s maar ook aan laptops en pc’s. Een 3D-Printer zit er ook aan te komen maar daar wil ik niet te veel over uitwijken.

      Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
      Groeten Koen

  2. Hans Hallez ⋅

    Uit het filmpje merk ik dat de prijs nog meevalt voor 3D laptop.

    • Prijs valt inderdaad nog mee. Dit filmpje is ook wel al een jaar oud en de 3D-technologie staat al redelijk wat verder.
      Uiteraard betaal je dan ‘meer’ voor een 3D-scherm terwijl je het geld even goed aan iets anders zou kunnen besteden voor je laptop beter te maken. Zoals bvb extra RAM-geheugen kopen.

  3. Dat gaat echt super zijn als ze 3D games gaan uitbrengen, ik denk dat daar veel enthousiasme voor zal zijn!!! Ik wil er zeker bij zijn. Wanneer komt er een nieuwe 3D game uit?

    • 3D games zijn al even op de markt. Games zoals ‘crysis 2’, ‘batman – arkham city’ en tal van andere games kan je al spelen in 3D. De meeste ‘nieuwe’ games die uitkomen zijn praktisch allemaal mogelijk om in 3D te spelen. Als je een 3D-TV of computerscherm hebt weliswaar. Ik heb al gegamed in 3D en ik moet zeggen dat het ongeloofelijk is.

  4. Ik ben niet zo aan 3D, zeker niet als het om gamen gaat.
    Je moet zo een bril aan en na 5 min let je niet meer op de 3D effecten. Dit geeft voor mij geen meerwaarde, het belast je systeem nog meer, voor iets nutteloos(volgens mij).

    Maar iedereen zijn keus, voor mij zeker geen 3D.
    (ook niet bij films, hoofdpijn van die special effects)

    MVG Arne Claerhout

  5. Pingback: Comment i posted « Video cards a difficult choise

Leave a Reply

